Monday, July 8, 2013

Vitamin - Shaklee

Vitamin - Shaklee

*48 hours sticky post*
*please scroll down for new entry*

Aku ni mmg pemalas giler bila nak makan vitamin atau ubat. Tapi bila aku dah makan aku susah nak berhenti. Selagi badan aku tak sakit atau simpton2 penyakit tu tak ada aku mmg payah sikit nak pergi beli atau mencari vitamin. Bila usia dah meningkat remaja dewasa ni badan dah tak sekuat dulu. Kalau dulu aku menari tanpa berhenti tapi sekarang setakat 1 lagu jer boleh bertahan kat dance floor....selebihnya goyangkan badan sambil duduk jer lah nampak sangat ketahanan diri dah kurang. Tak bolehlah aku nak eksyen kat budak2 rem aja lagi...hahaha.

Aku ni mmg dari dulu tak minum susu...especially susu segar yang warna putih tu. Kalau ada perisa chocolate boleh lah lagi masuk tekak tapi itupun ikut mood. Waktu bersalin nak habiskan segelas susu segar macam nak pergi berperang...tapi berperang ngan perasaan jer lah. Siap tutup hidung lepas tu ada serbuk milo satu sudu kat tepi aku. Masuk jer susu tu kat tekak aku cepat2 aku masuk kan serbuk milo. En Win mmg angin kalau tengok cara aku minum susu. Punyalah dia nak baby sihat sanggup dia tunggu aku sampaikan habis segelas...venchii!!

Now aku boleh rasakan badan aku tak cukup calsium...bila gosok gigi jer berdarah...tak sanggup aku tulang reput awal2 sangat...kang En Win peluk tau2 rapuh berkecai tulang aku. So lelaju tanya pendapat kawan dan check vitamin2 mana yang bagus. Setelah diteliti dan survey aku mengambil keputusan memilih Vitamin dari keluarkan Shaklee. Alhamdullilah dah 2 bulan aku makan...so far so good gigi pun dah tak berdarah lagi.



Rutin harian selepas bekpes...4 biji setiap pagi



Calsium, Magnesium, Vitamin D dan banyak lagi...



Aku mmg rekeman kat korang semua...mari lah sediakan payung sebelum hujan. Aku tak sangguh tetiba jalan tulang tercicir....hahaha.

Sekarang tengah usha vitamin2 yang lain pulak!!


Vitamin untuk kulit sihat
Ramai dikalangan kita manghadapi masalah kulit seperti jerawat, jeragat, kulit berminyak, kulit muka tak sekata, kulit gatal dan banyak lagi. Kesihatan kulit boleh dipelihara dan dikekalkan dengan pendekatan yang lebih menyeluruh. Ia bukan sekadar bergantung kepada penjagaan luaran dan kosmetik semata-mata. Apa jua tabiat pemakanan turut memberi kesan kepada kesihatan kulit.

Tahap kesihatan kulit juga menjadi penanda luaran kepada kesihatan dalaman. Mengambil makanan yang betul dan mengelak makanan yang tidak sesuai boleh menyerlahkan kecantikan, kulit lebih awet muda tanpa kosmetik mahal.

Kajian American Journal of Clinical Nutrition terbitan Julai 2007 menunjukkan kaitan antara makanan yang rendah dengan indeks glisemik dan pembaikan masalah jerawat. Kajian mendapati dalam tempoh 12 mi nggu, jerawat berjaya dikurangkan dengan lebih baik di kalangan kumpulan peserta yang mengambil makanan dengan kandungan glisemik gula yang rendah berbanding kumpulan yang mengambil makanan yang tinggi dengan karbohidrat.

Minum air secukupnya sangat penting. Air yang bersih boleh membantu kulit menjadi remaja. Air penting untuk melembapkan sel-sel selain memudahkan penyingkiran toksin dan dalam masa yang sama menyenangkan kemasukan nutrien. Apabila tubuh dihidrat dengan sempurna, perpeluhan berlaku dengan lebih efisien yang membantu kulit kekal bersih dan cerah.

Dari segi vitamin, vitamin anti oksida membantu meneutralkan radikal bebas yang merosak serta mengurangkan kerosakan sel. Antara vitamin anti oksida yang memberi manfaat kepada kesihatan kulit termasuklah vitamin A, C dan Vitamin E.


Vitamin E Shaklee


·         Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan  penuaan sel yang 
          disebabkan oleh radikal bebas.
·         Melindungi paru2 dari pencemaran udara.
·         Meningkatkan kuasa sel-T untuk melawan penyakit.
·         Anti oksidan.
·         Membekalkan oksigen ke sel-sel badan.
·         Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk).
·         Mengurangkan risiko keguguran bagi wanita hamil.
·         Menyelesaikan masalah kelesuan.
·         Mengurangkan risiko parut yang besar.
·         Merendahkan kadar kolesterol.
·         Membantu mencegah kanser.
·         Merendahkan risiko katarak.



Gla Complex Shaklee

·         Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
·         Membantu meningkatkan kesuburan - for those trying to conceive baby!
·         Melegakan PMS (sindrom pra-haid) - abdominal pain, breast pain
·         Membantu dalam menangani menopause
·     & nbsp;   Menguatkan kuku dan rambut
·         Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
·         Membantu menangai ekzema
·         Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
·    &n bsp;    Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
·         Menguatkan imuniti tubuh
·         Memperlahankan proses penuaan
·         Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
·         Mengawal kencing manis dan darah tinggi
·         Mengawal kolesterol
·         Untuk fungsi saraf




ESP

·   &n bsp;     ESP menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
·         ESP memberi tenaga, badan semakin sihat dan kurang letih
·         Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, ESP sangat-sangat membantu menghasilkan susu
    &nbs p;     dengan lebih cepat dan banyak
·         ESP juga membantu menghaslkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi
          anda akan cepat kenyang dan kurang meragam
 Â·  & nbsp;     Bagi ibu-ibu mengandung, ESPmembantu perkembangan fetus dan memastikan 
          kesihatan ibu di tahap optimum
·         Berkesan dalam menganjalkan kulit, dan sangat digemari oleh kaum wanita bagi
          menganjalkan kembali payudara yang kendur
·         Cepat kenyang dan membantudalam pegurusan berat badan.
·         Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat
          kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati

 

Sesiapa nak kekal jelita dan hendak mengekalkan kesihatan apa kata kita mula dari sekarang :-


Untuk Info dan Order:

Nor Hafizah Mohd Zabir
Shaklee Independent Distributor
< div class="MsoNormal" style="border-bottom: medium none; border-left: medium none; border-right: medium none; border-top: medium none; margin: 0in 0in 0pt; text-align: center;">
Facebook :Nour Fieza

WhatsApp / SMS : 012 3549 179

Email: permaysury@yahoo.com

Blog: http://nourfieza.blogspot.com


Elly In Wonderland

No comments:

Post a Comment