Sunday, July 21, 2013

Berikut kedudukan amanah - TKM1

Berikut kedudukan amanah - TKM1

class =" tr-caption "
paroki kanak-kanak keharmonian MOOD At-Taqwa masjid berhampiran Bertam Mohd. Rashid Hasnon menunggu masa berbuka puasa di sini baru-baru ini.

Lebih 50 Kanak-kanak At-Taqwa masjid kariah menyertai makan malam berbuka puasa bersama-sama satu timbalan ketua menteri, Mohd. Rashid Hasnon oleh 1 Ramadan tahun lepas.

Mohd. Rashid berkata dalam ucapannya mengingatkan semua pihak yang memegang jawatan dalam kerajaan negeri untuk meneruskan budaya integriti seperti yang dikehendaki dalam Islam.

"Kami tidak meminta penjual untuk jawatan seperti dalam seterusnya, akan ditanya mengenai apa yang kita lakukan di dunia, "katanya, yang juga ahli Dewan Undangan Negeri (Perhimpunan) Gardenia Beach

Beliau menyifatkan intipati ayat 65 Surah Yasin bermaksud:
" Pada hari itu (hari akhirat), Kami (Allah) menutup mulut mereka dan bercakap kepada kami (Allah) tangan dan kaki pertama kesaksianlah apa yang mereka usahakan mereka. "

Mohd. R ashid berkata, beliau masih berharap masjid dan solat boleh diwujudkan untuk mengisi hubungan bersama umat Islam dengan hala tuju negara.

Begitu juga, kata beliau, larangan kelas agama pada bulan Ramadan di beberapa negeri tidak akan diamalkan dalam kerajaan negeri Pulau Pinang komited untuk meningkatkan keindahan Islam.

Oleh itu, katanya, kerajaan menggalakkan semua pihak yang berkepentingan untuk terus menggalakkan budaya sains dalam masjid dan umat Islam masing-masing, walaupun selepas berakhirnya Ramadan.

No comments:

Post a Comment