Wednesday, July 17, 2013

MPSP bangunan selamat dilaporkan menganjurkan satu seminar pada 25 Julai

MPSP bangunan selamat dilaporkan menganjurkan satu seminar pada 25 Julai

class =" tr-caption " Chow Kon Yeow (kiri) bersama Yew Tong Seang dalam satu sidang akhbar petang ini.
Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) akan mengadakan pemeriksaan berkala struktur dan mengukuhkan keselamatan pada 25 Julai Komtar (Auditorium) Seminar George Town, untuk mengelakkan kesan kilat keruntuhan bumbung Tour Pulau Pinang Umno lagi.

Penasihat Eksekutif masyarakat tempatan, pengurusan lalu lintas dan mengurangkan bencana, Chow Kon Yeow berkata Syeksyen 1974 Street 85A, perparitan dan pembinaan yang diperlukan untuk mendakwa pemilik bangunan lebih daripada lima cerita yang tinggi dan usia 10 tahun dari tarikh perakuan penginapan untuk melantik laporan yang berkelayakan untuk jurutera Majlis berakhir.

"Ini adalah untuk memastikan bahawa semua bangunan adalah selamat berkenaan dengan penyelenggaraan dan kekuatan struktur.

" Kami berharap bahawa ini seminar untuk meningkatkan kesedaran mereka (peserta), "kata beliau petang ini.
/> Kon Yeow, yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (Perhimpunan) Bandar itu berkata bahawa kumpulan sasaran seminar ini adalah pemilik bangunan, badan pengurusan (TM) , sebuah badan pengurusan bersama (JMB), pemaju, arkitek dan jurutera.

Majlis Bangunan Terdahulu, Pengarah Jabatan, Ir Yew Tung Seang didedahkan oleh 349 notis sama telah dikeluarkan kepada pemilik pihak berkuasa bangunan.

"Kami juga mahu mendengar penjelasan daripada peserta (kira-kira) sebab-sebab mereka untuk tidak mengemukakan pemeriksaan struktur bang unan dan laporan Majlis Keselamatan," kata Tung Seang.

Daripada jumlah itu, katanya, Majlis telah menerima 55 laporan sahaja. "Http://feeds.feedburner.com/

No comments:

Post a Comment