Monday, July 22, 2013

HE RM3.03 ​​juta zakat diagihkan kepada 7,207 terpilih

HE RM3.03 ​​juta zakat diagihkan kepada 7,207 terpilih

Tun Abdul Rahman Abbas (tengah) menyampaikan replika cek untuk membantu golongan miskin pada bulan Ramadan 1434H Program Nur RM3, 034 202.00 kepada Mohd. Salleh Man (kiri) untuk diagihkan kepada kumpulan terpilih, dibantu oleh Azman Abdul Samat di sini baru-baru ini.

justify;"> kerajaan Pulau Pinang melalui Zakat (zpp) RM3.03 ​​juta bagi mengedarkan lebih daripad a 7,207 orang miskin pada bulan Ramadhan 1434H Program Nur.

Presiden Negeri, Tuan Yang Terutama (TYT) Tun Abdul Rahman Abbas mengumumkan pemindahan Masjid negeri berhampiran Air Itam Pulau Pinang baru-baru ini.

Presiden Majlis Islam Pulau Pinang (MAINPP), Datuk Mohd . Salleh Man berkata, sumbangan akan diagihkan secara berperingkat-peringkat melalui zpp sendiri.

"Dengan kerjasama Nur Ramadan Program tahun ini Seramai 2,084 orang akan menerima sumbangan wang tunai berjumlah RM350 bakul bersama-sama

" Zakat Pulau Pinang juga mengedarkan bantuan kepada golongan miskin dan yang memerlukan di seluruh negeri Pulau Pinang paroki, iaitu 7207 orang dalam jumlah, termasuk bantuan pada h ari ini. sebanyak RM3, 034,202.00, "katanya, yang juga ahli Dewan Undangan Negeri (Perhimpunan) Permatang Pasir.

SFA Ketua Pengarah, Dr Azman Abdul Samat turut hadir pada majlis tersebut.

Menurut Mohd. Salleh, kerajaan negeri berharap mereka akan memilih untuk tetamu dengan ini bersama-sama dengan kumpulan Ramadan, seterusnya akan menyambut Hari Raya PUASA.

Perkembangan terbaru adalah baik untuk menekankan komitmen kerajaan untuk Negeri untuk memilih di kalangan umat Islam di Pulau Pinang.

No comments:

Post a Comment