Tuesday, July 23, 2013

50 stesen pam menghalang banjir - Exco

50 stesen pam menghalang banjir - Exco

class =" tr-caption "
Chow Kon Yeow (ketiga dari kiri) dengan pelawat lain kualiti air sisa dan menyimpan bola dalam air takungan buburan berhampiran Pump House Lahar Edin banjir di sini baru-baru ini.

justify;"> OVER 50 stesen sedia ada pam di Pulau Pinang, ter masuk 24 di daerah Seberang Perai Utara (SPU) akan dapat menguruskan risiko banjir di negeri ini.

menasihati ketua masyarakat tempatan, pengurusan lalu lintas dan mengurangkan bencana, Chow Kon Yeow berkata demikian pada pembukaan Kualiti Air dan hari terbuka Pemuliharaan dan Jabatan Saliran (JPS) Program Saliran pada tahun 2013 berhampiran Pump House Lahar Edin, Kepala Batas baru-baru ini.

"Rumah-rumah mampu pam operasi untuk pam Air banjir kawasan, "katanya kepada lebih 100 peserta

Negeri JPS pengarah, Kapten (B) Ir Anuar Yahya dan IR Saiful Nizam Sanusi (Jurutera SPU) turut hadir pada majlis tersebut

Kon Yeow, yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (Perhimpunan) Bandar i ni juga mengambil bahagian dalam acara itu dengan sepasang pam Air akan mempunyai terbesar di Asia Tenggara
". ini ( Lahar Pump House Edin) pam air terbesar justify "> di Asia Tenggara," katanya pada sidang media bersama wartawan

Dalam perkembangan yang sama, beliau menggesa orang ramai untuk terus mengekalkan kualiti air di Negeri sebagai sumber tempatan air mentah adalah sangat terhad

Beliau menambah bahawa langkah-langkah pemuliharaan air sebenarnya kos lebih daripada memelilhara penanaman sumber asli.

"Walaupun program (pemuliharaan) sering digunakan, tetapi ia adalah agak terhad kerana kos yang tinggi apabila faedah yang diperoleh diagihkan untuk tujuan lain pembangunan, "katanya .

bola
Kon Yeow dengan peserta lain juga telah menyiapkan membuang lumpur di dalam takungan banjir stesen pam air tasik di sini sebagai langkah untuk menjimatkan penggunaan air.

No comments:

Post a Comment