Friday, July 19, 2013

Sertai Ekspo warna hijau pada 21 September.

Sertai Ekspo warna hijau pada 21 September.

Teh Yee Cheu (ketiga dari kiri), Thing Siew Shuen (tengah) dan ahli-ahli jawatankuasa penganjur sampel menunjukkan mini benih akan diedarkan secara percuma bersama-sama dengan Pulau Pinang menggalakkan Green Expo 2013 di sini baru-baru ini.

PENANG Majlis Gree (PGC) dengan kerjasama buku popular. Co. (M) Sdn. Terhad. menganjurkan pertandingan mewarna pada September 21 di hadapan Arena Sukan Antarabangsa Pulau Pinang (PISA), berhampiran Bayan Lepas.
/> ahli Dewan Undangan Negeri (Perhimpunan) Tanjung Bungah, Teh Yee Cheu berkata pertandingan itu dianjurkan dengan kerjasama Penang Green Expo 2013 menyembuhkan Bumi, Count Me In dipilih sebagai tema program ini.

Oleh itu, katanya, beliau berharap program ini dapat menarik minat orang ramai, terutamanya kanak-kanak untuk memelihara dan memulihara alam sekitar di negeri ini.
/>

Pengarah PGC, sesuatu Siew Shuen turut hadir pada majlis tersebut.
/> Yee Cheu berkata, Sunshine Garden Centre Sdn. Terhad. sebagai penganjur akan mengedarkan sebanyak 1,000 tumbuh-tumbuhan Jenis mini Philodendron, Syngonium dan Sanseviera secara percuma untuk menggalakkan orang ramai untuk melawat ekspo itu.
Difahamkan, pertandingan mewarna dijangka berlangsung dua jam, 10:30-0:30.

Terdapat dua kategori, iaitu kanak-kanak berusia 5 hingga 8 tahun, dan 9 hingga 12 tahun.
/> Yee Cheu berkata borang pendaftaran boleh didapati di popular Pulau Pinang atau turun dari www.pgc.com.my web sebelum tarikh tutup pada 15 September.
maklumat /> lanjut boleh hubungi 04-2269334 atau talian Popular PGC (04-25-3321).

No comments:

Post a Comment