Saturday, July 20, 2013

Memandang rendah menyebabkan Pedihya Mereka masih merasakan?

Memandang rendah menyebabkan Pedihya Mereka masih merasakan?

class = "Apple-style-span" pengganas Sulu
/> > Jul 20, 2013
/>
class = style = "séparateur" "clear: both; text-align: center;"> Face Invaders kepala kelas =" pemisah "style =" clear: Lingo: text- align: center;"> ">
Bagan Datoh - Kerajaan memberi amaran terhadap ancaman pengganas Sulu, jadi jangan cuba untuk kembali ke Sabah untuk tujuan membalas dendam selepas kejadian pencerobohan Februari lalu.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, polis dan tentera yang berkhidmat di Kawasan keselamatan Pantai Timur Khas (esscom) sentiasa dalam keadaan bersiapsiaga terhadap mana-mana ancaman daripada kumpulan itu.

"Jangan cuba untuk menakut-nakutkan kita . Jangan cuba untuk melakukan sesuatu yang bukan sahaja polis dan tentera, tetapi rakyat Malaysia akan bangkit menentang ancaman pengganas Sulu, "katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas penyampaian sumbangan Ramadan kepada 455 orang miskin dan orang kurang upaya (PH), Dewan Undangan Negeri (DUN) dari Rungkup di sini.
/> mengulas kepolisan Sabah memulakan siasatan terhadap surat yang dikatakan ditulis oleh Sulu aktivis yang mendakwa mereka datang ke Tambunan, Sabah untuk membalas dendam.
/> Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata, polis dilaporkan mengesan sumber surat walaupun ia meragui tiada kaitan dengan serangan ke atas Sulu di Lahad Datu awal tahun ini.

Menurut laporan itu, surat bertarikh 3 Julai, yang ditandatangani oleh "aktivis komando "bagi pihak Kesultanan Sulu dan keluarga Kiram telah dihantar kepada pegawai-pegawai daerah Tambunan, polis dan Tambunan masyarakat memberi amaran bahawa mereka mahu untuk memulakan perang di daerah Tambunan sebagai membalas dendam untuk berjuang di Kampung Tanduo, Lahad Datu pada bulan Ogos
/> Ahmad Zahid berkata, pelbagai khabar angin, termasuk kononnya bekas Presiden Majlis Kebangsaan Moro Moro (MNLF), Nur Misuari akan datang Sabah.

"Jang an dengar khabar angin. Tiada siapa yang mahu membuli atau jika anda mahu untuk mendapatkan ... beritahu (kami) lebih awal. Jika hak untuk berada di dalam bulan Ogos, bulan Julai, kami jangkakan, "katanya.

Beliau mengingatkan rakyat Sabah tidak memandang rendah ancaman pengganas luar negara kerana Sulu terkenal dengan budaya membalas dendam.

"Kita tidak harus leka. leka Jika kita berbuat demikian, mereka akan menceroboh, "katanya -. SH

No comments:

Post a Comment