Thursday, July 18, 2013

Profesor Lemah ..... Tidak cukup untuk makan!

Profesor Lemah ..... Tidak cukup untuk makan!

gaya /> = Layout Updated: Khamis, 18 Julai, 2013 12:05:18 CEST
class = "con_cerita_article_title"> USM Profesor Pegawai dipalsukan elaun perjalanan class="con_cerita_article_title"> class = "separator" style = "jelas: kedua-duanya; text-align: center;">
P. Ambigapathy telah membuat satu kenyataan yang
< div style="clear: both; text-align: center;"> palsu perjalanan elaun untuk misi rasmi class = style = "séparateur" "clear: Lingo: teks -align: centre; "> pada tahun 2010 dengan nilai sebanyak RM1, 242 style =" pemisah "=" keburukan: Lingo: text-align: center; ">
GEORGE TOWN : Seorang profesor di Universiti Sains Malaysia (USM) telah didakwa oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini terhadap tiga pertuduhan kenyataan palsu kepada elaun perjalanan tugas rasmi pada tahun 2010.

style="font-size: /> Arial, Helvetica, sans-serif "> Prof Dr P. Ambigapathy, Dekan Pusat Pengajian Bahasa, Literasi dan Terjemahan USM, mengaku tidak bersalah apabila pertuduhan dibacakan di mahkama h Khairul Anuar Abdul Halim.
/>
, 56 , didakwa dengan tiga kesalahan itu di pejabat dengan niat untuk menipu kewangan USM Pembantu Tadbir Haryatie Zainor dengan menyampaikan pernyataan dokumen perjalanan perbelanjaan tuntutan di negeri palsu Februari 2010 dalam misi rasmi RM1 , 242.
/>
Sebarang permintaan perjalanan rasmi dibuat dengan menggunakan kereta jenis Mercedez Benz kereta dengan nombor pendaftaran 1292 CBL manakala tertuduh tidak menggunakan kereta Proton Perdana dengan nombor pendaftaran 6116 JME.

style="font-size: /> Arial, Helvetica, sans-serif "> Dalam pertuduhan pertama , Ambigapathy dikenakan Feb 10, 2010, mengemukakan permohonan kepada perjalanan bidang profesional mereka dan mengumpul data penyelidikan yang diadakan dari 6 hin gga 8 Februari 2010.
/>
untuk kedua-dua caj lain, dia didakwa June 7, 2010, mengemukakan permohonan kepada mencari perjalanan rasmi USM Kubang Kerian, Kelantan dan Universiti Malaysia Kelantan (UMK), February 6, 2010 dan Universiti Malaysia Terengganu (UMT ) Februari 7 dan 9 Februari, 2010.
/>
Beliau didakwa di bawah Seksyen 18 Akta di Malaysia Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) 2009 yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun penjara atau denda sekurang-kurangnya lima kali ganda nilai objek atau bahan yang palsu jika ia boleh diukur atau jenis atau RM10, 000, yang mana lebih tinggi.
/>
Keadilan Khairul Anuar menetapkan ikat jamin RM8, 000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 16 Ogos ini untuk sebutan semula kes itu.

style="font-size: /> normal "> Ambigapathy diwakili oleh peguam Mr Athimulan manakala Crown mempunyai Janariah SPRM Timbalan Pendakwa Abdul Muttalib. - MStar
/>
MOUNTDWELLER

No comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home