Friday, July 19, 2013

Berapa kerap, berapa lama Mau DAAC kajian .......

Berapa kerap, berapa lama Mau DAAC kajian .......

class = "Apple-style-span" Sebelum tinggal dakwat kekal sibuk tidak akan menjalankan kajian ini telah menerima pakai sistem biometrik
class="Apple-style-span" blue; Pastu font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;">
Tut .. ... senyap. . tut .... disahkan dakwt penggunaan kekal tetapi malangnya hanya kekal pada dahi, jari tidak!
/> pengalaman Ni kembali?
/> Woit .... anda lelaki dan berenti baik untuk Malaysia!
/>
Published: Jumaat 19 Julai, 2013 10:58:00 CEST
/>
EC Kajian Ganti dakwat kekal dengan biometrik
By RAZAK AHMAD dan Sira Habibu
Petaling Jaya: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bertujuan untuk menggantikan dakwat kekal dengan sistem biometrik seperti yang dicadangkan oleh Menteri Perdana Menteri Datuk Jabatan Seri Shahidan Kassim.
Naib Presiden Datuk Wira Wan Ahmad Wan Oma r berkata diubahsuai jika anda mahu untuk membatalkan penggunaan dakwat kekal undang-undang.
" Kami "semula sentiasa mencari dalaman "katanya, sambil menambah sistem biometrik harus lebih sesuai untuk Malaysia kerana ia adalah di barisan hadapan dalam teknologi maklumat digital.
Ia menegaskan pendaftaran negara dan sistem MyKad adalah antara yang terbaik di dunia.
" Penggunaan dakwat kekal (yang telah diilhamkan oleh pembangkang) adalah mundur. Hanya dunia semua orang-orang yang menggunakannya. pangkalan data, kita perlu orang yang terbaik. Jadi mengapa kita menggunakan dakwat kekal bahawa negara-negara dunia ketiga? "Beliau berkata,
Ia Shahidan komen mengenai kenyataan Parlimen bahawa kerajaan terbuka kepada idea penyingkiran tetap dakwat dan menggantikannya dengan sistem biometrik
Beliau berkata walaupun idea dakwat kekal daripada pembangkang, beliau telah menjadi subjek mengusik kerana agenda sebab-sebab politik
"Tiada kejadian mengundi dua kali dalam 13 pilihan raya umum. Ini menunjukkan bahawa walaupun terdapat orang-orang yang telah menyahut mencuci dakwat dari jari mereka, mereka tidak akan dapat mengundi dua kali, "katanya.
class =" Apple-style-span " permintaan menafikan bahawa ahli-ahli pembangkang Rafizi Ramli dia mempunyai hubungan yang rapat dengan pembekal dakwat, Wan Ahmad berkata beliau tidak terlibat dalam pembelian dakwat kerana ia dikendalikan oleh pegawai-pegawai suruhanjaya itu.
" Saya tidak boleh bercakap untuk orang lain tetapi saya tidak benar-benar terlibat dalam semua aspek bekalan dakwat. pegawai-pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya manipulasi pendapatan dakwat berdasarkan keperluan yang ditetapkan oleh yuran pengurusan atasan. Semua apa yang mereka lakukan semasa proses ini adalah selaras dengan undang-undang dan akhirnya diluluskan oleh Kementerian Kewangan, "katanya.
ini Selasa Rafizi memberitahu Dewan Rakyat bahawa dakwat yang disediakan oleh Integrated Malaysia Sdn Bhd melalui rundingan Challenger RM6.9 juta euro langsung dan syarikat itu memiliki hampir satu kontrak dengan pemimpin-pemimpin kerajaan, termasuk Presiden dan Naib Presiden EC.
Presiden Suruhanjaya Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dipetik dalam portal berita dalam talian sebagai menafikan sebarang hubungan dengan pembekal.
Wan Ahmad juga berkata keutamaan semasa SPR menubuhkan satu kumpulan kerja untuk mengkaji dakwaan senarai pemilih.

No comments:

Post a Comment