Monday, July 22, 2013

GTF2013 menyerlahkan budaya yang kaya Pulau Pinang - KM

GTF2013 menyerlahkan budaya yang kaya Pulau Pinang - KM

class =" tr-caption "
class =" "masa kaki tiang 'orang" MsoNoSpacing performancesdancing antara GTF baru-baru ini pada tahun 2013 <. / td>

George Town FESTIVAL 2013 (GTF2013) sekali lagi mengambil tempat di Esplanade di sini sempena ulang tahun kelima pengisytiharan ibu negeri oleh Warisan Dunia Cultural Organization (UNESCO) Pertubuhan Pendidikan, Saintifik dan sejak 7 Julai 2007.
Ketua Menteri YAB Tuan Lim Guan Eng berkata, berakhir satu bulan sambutan bermula Julai lepas pada7 sebagai bukti kepelbagaian dan kekayaan budaya di negeri ini.

"Bersempena dengan ini kali kelima, kita dapat melihat budaya yang kaya dengan pelbagai latar belakang selaras dengan kemahsyuran George Town sebagai Bandar Warisan Dunia" di katanya baru-baru ini.

Presiden Negeri, Tuan Yang Terutama (TYT), Tun Abdul Rahman Abbas gimik pembukaan lengkap perayaan melalui acara menaikkan layang-layang di udara.

Guan Eng, yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (Perhimpunan) Air Putih berkata, acara-acara lain yang menarik semasa perayaan keharmonian antara etnik yang berbeza gendang diselang g endang dan sitar, opera, teater, pameran, acara muzik dan budaya bagi orang-orang tempatan.

Selain itu, beliau berkata, "kapal" yang dibuat Buluh oleh artis-artis Indonesia, Joko Avianto pendengaran juga dipamekkan sebelum bangunan bersebelahan dengan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) di sini.

Pengerusi, Ar Patahiyah Maimunah Ismail dan Mohd . Sharif (Presiden Majlis Perbandaran, MPSP) turut hadir pada perayaan tahunan.

No comments:

Post a Comment