Friday, July 19, 2013

Tambah 50 peratus lebih atlet insentif: km

Tambah 50 peratus lebih atlet insentif: km

Ketua Menteri

​​Y.A.B. Lim Guan Eng berkata, atlet yang berjaya membawa kemuliaan ke Pulau Pinang di Malaysia ke-16 baru-baru ini menerima peningkatan sebanyak 50 peratus daripada jumlah premium yang layak diterima daripada Majlis Sukan Negara (MSN) Permainan.

Beliau berkata insentif meningkatkan bersyarat kepada kejayaan Negeri mendapat tempat ketujuh, memenangi lapan pingat emas, 19 perak dan 21 pingat gangsa dalam 17 acara yang disertai.

"Kami mempunyai semangat untuk menang, ia hanya membuat keputusan bahawa kita kalah dalam perjuangan untuk menang.

" Kita mesti ingat bahawa setiap kali selagi (menjerit) " Ini sering ", baru boleh menang," kata Guan Eng sebelum ini di Hotel Vistana, Pulau Pinang.

EXCO Belia dan Sukan, Wanita, Keluarga dan Masyarakat Chong Eng dan Datuk Ong Poh Eng (Naib Presiden II MSN turut berucap pada majlis makan malam dan majlis Insentif kerajaan u ntuk memecahkan atlet kuota negeri pulau.

Kini, ejen Negeri Datuk Mohd Mokhtar. Jait dan Frederick Tan Teck Aun (MSN Pengarah Pulau Pinang).

Guan Eng juga mengucapkan terima kasih kepada atlet bagi ibu bapa untuk menyokong kesedaran anak-anak mereka dalam kejohanan memburu.

tentu, kejayaan pingat kontinjen negara dalam sukan Judo, Silambam, Lawan Golf Ping Kolam Synchronized, Softbol, ​​Futsal, Equestrian, Cricket, woodball dan Muay Thai di Kuala Lumpur kejohanan bermula 28 JUN - 7 julai .

Chong Eng, yang bercakap kemudian juga pengumuman kerajaan melalui bajet 2013 berjumlah RM5 juta pada tahun ini untuk membina gelanggang futsal atau bola keranjang

Berikut adalah jumlah premium awal kategori yang dinyatakan MSN: ..

daripada

1 Singles: Emas RM3, 000 Perak (.. RM2, 000) dan gangsa (RM1, 000)

Team 2: .. atau RM1, 500 Perak (RM1, 000) dan gangsa (500)

3 pasukan (3-5 orang): Emas RM1, 000, Perak (RM700) dan gangsa (500)

4 pas ukan (lebih daripada 5 orang): .. Emas Perak 500 (RM300) dan Gangsa ($ 200)

No comments:

Post a Comment