Wednesday, July 17, 2013

Pengalaman Pulau Pinang, polis bertekad untuk menangani meter air dicuri

Pengalaman Pulau Pinang, polis bertekad untuk menangani meter air dicuri

Great MANAGER Bekalan Pulau Pinang Water Corporation (PBAPP) Ir Jaseni Maidinsa (gambar) berkata mereka komited untuk bekerjasama dengan pihak polis untuk menyelesaikan masalah kecurian meter air berleluasa baru-baru ini diiktiraf.

Beliau berkata, sejumlah 1,062 meter air hilang dikesan dalam tempoh enam bulan pertama tahun ini dengan yang terbesar kecurian Perai Tengah, sebanyak 884 kes.

"Kami bertemu dengan pihak polis mengenai perkara ini dan kami akan mengkaji semula semua laporan," katanya di George Town baru-baru ini.

Menurut beliau, sebanyak 270 meter air dicuri bertengggungjawab tidak kes yang sama pada tahun 2011 dan meningkat kepada 940 meter air dalam tahun berikutnya.

Akibatnya, katanya, pelanggan ter paksa berhadapan dengan masalah hidup yang PBA terpaksa memotong bekalan air untuk pembaikan, penggantian, menyambung walaupun memasang meter air yang baru.

Difahamkan, PBA menanggung kos kira-kira $ 100 bagi setiap kehilangan meter air.

Oleh itu, beliau menasihatkan pembeli sekerap di negeri ini untuk tidak membeli komponen meter atau air yang disyaki dicuri.
/> Aduan boleh dibuat oleh pihak berkuasa 24 jam pusat panggilan pengalaman dalam talian 04-5096509 Pulau Pinang.

No comments:

Post a Comment