Monday, July 15, 2013

Bashar tidur di tangan Israel, Morsi mimpi ngeri

Bashar tidur di tangan Israel, Morsi mimpi ngeri

class = "Apple-style-span" Amidi Abdul Manan
/>
style="text-align: 19px;"> class="Apple-style-span" Mesir pergolakan kesan gaya demokrasi Barat

Tepat satu gaya tahun = "text-rendering: optimizeLegibility," kata Mohamed Morsi sebagai presiden Mesir, rakyat sekali lagi berkumpul di Tahrir Square. Tarikh 30 Jun 2013 adalah himpunan ulang pelantikan itu, tetapi perhimpunan menuntut peletakan jawatan Presiden Mesir.
/>
kelas =" d'Apple -style-span "style =" line-height: 19px; "> Morsi mencipta sejarah apabila dia menjadi kajian yang pertama melalui pilihan raya demokrasi selektif dalam 30 tahun sejarah Mesir moden Presiden Mesir. Ia juga merupakan tokoh yang paling berpengaruh gerakan Islam di Mesir, Ikhwan Muslimin.
/>
style = "text-rendering: optimizeLegibility;". />
Apabila digulingkan pelbagai reaksi berubah. Selain itu, sebelum Presiden Mesir, Hosni Mubarak adalah umum tentera Mesir agak rapat dan disayangi oleh Amerika dan sekutunya Israel. Meningkatkan rakyat tidak boleh dikawal, apatah lagi menyokong ahli sains yang terkenal di dunia, Profesor Dr Sheikh Youssef al-Qaradawi. Tiada siapa yang dianggap seorang diktator yang memerintah selama 30 tahun mampu ditumbangkan dengan membawa orang bersama-sama selama kira-kira 10 hari.
" warna: class = "Apple gaya -span "biru"> Kesan Mubarak jatuh
gaya =

Tetapi ini tidak menarik perhatian Profesor Tariq Ramadan, cucu anak pengasas Muslimim Friar, al-Shahid Hasan al-Banna. Beliau mengkritik kebangkitan rakyat Mesir mula mengatakan bahawa peningkatan ini adalah kebangkitan penduduk Mesir masih kosong kerana asing dan tidak benar-benar memahami makna perubahan.
style = "text-rendering: optimizeLegibility;" style = "text
Beliau menyatakan dengan tegas dalam tulisan-tulisan baru-baru ini di laman web beliau, pada beberapa kecacatan dalam orang-orang berbudaya perubahan pasca-Hosni Mubarak Mesir. Antaranya ialah tentera Mesir percaya benar-benar lebih prihatin dengan politik. Menurut beliau, kejatuhan Mubarak untuk membentuk jalan bagi satu generasi baru pemimpin tentera untuk melibatkan diri dalam perniagaan kerajaan rakyat, di bawah n ama pentadbiran negara.
/> style = style =" text-rendering: optimizelegibility; "
Beliau berkata:" Tentera yang tinggi arahan TLP adalah kenyataan pilihan raya presiden adalah sementara, untuk tempoh enam bulan untuk tempoh tahun ini. "(saya perhatikan dengan kenyataan kepimpinan tertinggi tentera bahawa pilihan raya presiden hanya sementara, bagi tempoh enam bulan hingga setahun).
Beliau mengulangi bahawa kerajaan AS tidak berminat Morsi walaupun mendapat melalui demokrasi, tetapi lebih berminat dalam mewujudkan hubungan dengan . dihiasi tentera Mesir adalah tentera bagi pihak orang lain apabila mendapat kerjasama daripada pihak pembangkang maka publisiti kehendak
Morsi kemenangan gaya =

Ini adalah tidak sukar untuk difahami kerana Amerika Zionisme sentiasa menjadi budak suruhan berasa terancam dengan kemenangan Morsi. Tambahan pula rakyat Palestin, khususnya di Gaza mendapat nafas baru dan lebih bersedia untuk menentang pelantikan Zionis kezaliman Morsi.
Style="text-rendering: style="text-rendering: optimizelegibility;" optimizelegibility;" /> perkara yang lebih penting di mata Tariq Ramadan adalah keupayaan kepimpinan untuk memahami Ikhwanul Muslimin situasi dan keadaan semasa. Beliau masih percaya bahawa penglibatan Ikhwan Muslimin dalam kerajaan, atau lebih tepat lagi pilihan raya adalah perang kap. Ia boleh dilihat dalam kes penolakan sebarang usaha Morsi untuk mewujudkan hubungan yang lebih baik dengan pembangkang.

Beliau menolak ufuk dan terus berkurangan kerana kesilapan yang dibuat selepas kesilapan untuk mencetuskan kemarahan orang ramai menentang rejim beliau. Akhirnya, dia melihat apa-apa untuk membantu rakyat Mesir. Ini ditambah apabila beliau berhadapan dengan kesukaran mendapatkan bantuan luar untuk membangunkan ekonomi Mesir.
Style="text-rendering: style="text-rendering: optimizelegibility;" optimizelegibility;" /> class = "Apple-style-span" banyak kesabaran orang Mesir type = "text-rendering: optimizelegibility;"

style = "text-rendering: optimizeLegibility;" Tingkah laku yang sangat jelas kelihatan apabila Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF), yang mengenakan pelbagai syarat-syarat yang tidak boleh Morsi bertemu di kerajaan Mesir merancang untuk menghapuskan keperluan untuk pembangunan ekonomi Mesir. style = "text-rendering: optimizelegibility;"

Jelas style = "text-rendering: optimizeLegibility;" permainan licik yang dimainkan oleh Amerika Walaupun pada mulanya dianggap enggan mengiktiraf serta-merta. tetapi bermain dengan kayu menyokong tiga pilihan raya untuk memilih presiden baru. rakyat Mesir sekali lagi tertipu dengan janji-janji Presiden Barack Obama dalam ucapannya di Universiti al-Azhar yang telah menyatakan keperluan untuk membuka lembaran baru dalam hubungan antara Islam dan Barat
= Gaya "teks terjemahan: optimizeLegibility;". style =
Dalam pergerakan pandangan penulis, keperluan untuk menilai semula penglibatannya di Amerika ditaja demokrasi Barat. seperti demokrasi adalah jelas kecenderungan untuk meningkatkan selera orang Barat, walaupun semua akhlak yang buruk dan watak.
Sekarang kita sabar menunggu rakyat Mesir bagaimana untuk berurusan dengan provokasi tentera membunuh sewenang-wenangnya kerana pesakit ini. mengelakkan terjerumusnya Mesir ke dalam perang saudara kerana jika itu berlaku, maka Israel akan tidur di tangan Bashar al-Assad dan Morsi mimpi ngeri
= Gaya. "teks terjemahan: optimizeLegibility;" gaya
Penulis adalah Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia

No comments:

Post a Comment