Thursday, July 18, 2013

Apabila ini berlaku, untuk menggalakkan orang ramai memakai Menteri "Pelita Ayam '!

Apabila ini berlaku, untuk menggalakkan orang ramai memakai Menteri "Pelita Ayam '!

class = "Apple-style-span" Pada masa ini, terdapat lebih ramai orang yang kuasa yang rendah RM20 ker?
blue; class="Apple-style-span" font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;"> Sebagai kanak-kanak lelaki bermain menjual jer menjual semula .. ...
class = "Apple-style-span" />
harga elektrik boleh meningkat
/> 18 Julai 2013
/>
class =" Apple-style-span "style =" font-weight: kelas "style = Apple-style-span" "font-berat : normal; line-height: 13px "> style =" line-height: 21px; "> KUALA LUMPUR - Ia adalah mustahil bahawa kadar elektrik disemak meningkat kerana kerajaan mungkin mengu rangkan subsidi elektrik, menurut Tenaga Nasional hari ini.
/> Tan Sri Leo Moggie berkata kerajaan memberi subsidi tarif besar sekarang terutama bagi gas.

"Jadi keputusan jika kadar tetap sama atau meningkat, tidak akan dibuat oleh TNB, tetapi akan diputuskan oleh kerajaan.

"Sebagai sebuah negara, ia adalah sukar bagi kita untuk mengekalkan tahap subsidi yang dinikmati hari ini.

"Oleh itu, kesan ke atas kos bergantung kepada kedudukan subsidi tarif elektrik," katanya pada sidang akhbar selepas pengumuman keputusan kewangan bagi suku ketiga masyarakat hari ini.
/> Moggie berkata demikian sebagai respons kepada spekulasi bahawa utiliti elektrik syarikat itu di negara ini boleh meningkatkan harga elektrik, selepas pilihan raya umum yang diadakan pada 13 Mei 5.
/> kerajaan untuk memberi subsidi kadar elektrik sejak tahun 2008 dan penggunaan domestik elektrik, turun RM20 sebulan dikecualikan daripada membayar bil-bil.
/> Moggie berkata penggunaan yang cekap pengeluar tenaga dan pengguna adalah faktor utama untuk menyokong industri tenaga.

"Jika semua penggunaan aktif tenaga elektrik dengan cara yang lebih cekap, apa-apa yang mungkin, ini akan membantu mengurangkan kesan," katanya.

Pada bulan Januari, kerajaan berkata bahawa diskaun ke atas bil elektrik bulanan di bawah RM20 telah diperluaskan kepada semua pengguna domestik yang layak untuk Disember tahun ini.

Tahun lepas Kerajaan membelanjakan RM146 juta kepada 1.1 juta pengguna domestik di seluruh negara -. SH

No comments:

Post a Comment