Wednesday, July 24, 2013

Haiwan terancam adalah di Marang

Haiwan terancam adalah di Marang

Ismail bertemu dengan haiwan pelik daun kelapa sawit di kawasan hutan berhampiran Kampung Alor Tuman style =
kelihatan seperti udang, tetap i ia juga seolah-olah seperti ketam mempunyai sepit dan apabila dilihat secara terperinci, ekornya kelihatan seperti kala jengking

Binatang pelik oren mendapati sawit liar sap pengendali Ismail Jusoh, 49, dari Kampung Alor Tuman d i sini di dalam hutan ketika mencari pokok kelapa sawit berhampiran kampung pada hari Sabtu. gaya =" text- align: ">
Menurut Ismail, beliau mendapati haiwan pada daun lepas pokok kelapa menunggu berani, tetapi dia terkejut melihat ia kelihatan unik.

style = >> <<
" Saya terkejut melihat haiwan lapan berkaki Berbentuk seperti bahagian hadapan dan belakang seperti ketam dan ekor udang seperti kala jengking "kata bintang.

style = "text-align: justify;"> Ismail berkata, beliau akhirnya mengambil keputusan untuk pulang haiwan itu dan berhasrat untuk menjaga haiwan.

Kini ia disimpan di dalam tangki yang dipenuhi dengan air .

"Saya belum berkomunikasi dengan pihak berkepentingan untuk memaklumkan penemuan spesies pelik, termasuk Jabatan Perikanan untuk mengenal pasti spesies haiwan yang tepat. Tetapi saya akan menyelamatkan mereka terlebih dahulu, "katanya.

Oleh itu, menurut maklumat yang diperolehi dari laman web, haiwan yang dinamakan "ngoang Sarawak manakala yang dipanggil" Jabot "di negeri ini, tetapi ia adalah sangat jarang berlaku kerana kepupusan mungkin.

sumber asal: Sinar
oren kumbang

No comments:

Post a Comment