Monday, July 15, 2013

kempen memburuk-burukkan industri minyak sawit

kempen memburuk-burukkan industri minyak sawit

10pt; margin-top: 0pt "> Verdana Fight kempen memburuk-burukkan terhadap minyak sawit
Koon Yew Yin
Verdana, beberapa minggu lalu, langit dipenuhi dengan asap daripada pembakaran hutan di Sumatera untuk membersihkan tanah untuk pertanian. banyak di Malaysia dan Singapura telah terjejas oleh jerebu. Sesetengah pemerhati Barat telah menggunakan ia sebagai satu peluang untuk merendahkan minyak kelapa sawit tambahan. Dalam artikel ini, Saya akan cuba untuk berkongsi fakta-fakta yang hilang kehidupan dalam industri minyak sawit supaya ia adalah rakyat Malaysia tidak akan menyertai dunia Barat dalam kempen memburuk-burukkan mereka.
dir = "ltr" style = "line-height: 1,1500000000000001; margin-bawah: 10pt; margin-top: 0pt"> Pertama sekali, kita harus ingat sempadan barat yang hanya untuk hutan dan pokok-pokok ditebang abad yang lalu adalah hanya untuk negara-negara untuk membangunkan both Malaysia dan Indonesia. pendatang baru di atas pentas pembangunan dan penebangan hutan telah kami hanya decades sekarang. Penyelia tumbuh-tumbuhan tropika, kelapa sawit adalah tanaman komoditi tunai terkini.
a dir = "ltr" style = "line-height: 1,1500000000000001; margin-bawah: 10pt; margin-top: 0pt"> Verdana Walaupun terdapat kadar yang pesat operasi, ia masih menduduki sebahagian kecil daripada jumlah kawasan tanah kami industri minyak sawit di Malaysia. mewakili 15.5 peratus daripada jumlah keluasan tanah dan hanya 4.5 peratus daripada jumlah kawasan Indonesia. Kebanyakan ladang kelapa sawit tidak baru ditebang hutan tetapi ladang getah lama telah ditukar kepada tanaman yang lebih lumayan
dir = a "barisan ketinggian" ltr "style =: 1,1500000000000001; margin-bawah:. 10pt; margin- atas: 0pt "> Ramai penonton mengetahui pandangan yang mengkritik saya mengenai banyak . Perke mbangan Selatan di negara ini, bagaimanapun, pujian harus diberikan apabila ia adalah berhak, dan rumah berkembang industri minyak sawit kami adalah Selatan yang patut mendapat sokongan kami sokongan ini adalah penting untuk kritikan yang berterusan. terhadap pelobi industri minyak sawit telah ia adalah terpelihara ke barat asal.
a dir = "ltr" style = "line ketinggian: 1,1500000000000001; margin-bawah: 10pt; margin-top: 0pt "> style = Verdana Mengapa kita mesti menyokong minyak sawit industri kami
style =" font-family: sans-serif; "> yang paling penting
Verdana, 1 Pertama n ini. bukan sahaja bahawa ia adalah peneroka Felda bergantung kepada budaya kehidupan mereka. 's m inyak sawit tahunan 25 bilion dolar Amerika Syarikat (RM79.75 bilion euro) eksport Malaysia hilang sokongan dua juta pekerjaan dan mata pencarian di sepanjang rantaian nilai yang luas. Ini bermakna bahawa ia adalah satu kerja lima Malaysia bergantung dengan budaya hidup itu.
Verdana, 2. ladang telah mengalami kebanyakan daripada publisiti yang buruk. Walau bagaimanapun, petani kecil juga terjejas. Lebih daripada 40 peratus daripada minyak sawit di Indonesia Penanam adalah pekebun kecil manakala di Malaysia untuk di sewa menyumbang kepada 38 peratus daripada pengeluaran minyak sawit di negara ini
dir = a "barisan ketinggian" ltr "style =: 1,1500000000000001; margin-bawah:. 10pt; margin -top: 0pt "> Verdana, tiga kumpulan aktivis alam sekitar Dana Global tahunan untuk alam semula jadi, Friends of the Earth dan Greenpeace telah melancarkan banyak kempen mendakwa bahawa ia adalah pengembangan ladang kelapa sawit telah memusnahkan hutan, hidupan liar, terancam dan hampir pupus orang asal dicuri hanya untuk tanah. Kebanyakan hujah adalah berdasarkan bukan sahaja kepada fakta-fakta tetapi disensasikan daripada beberapa kes kecil dan atipikal.
dir = a "ltr" style = "line ketinggian: 1,1500000000000001 margin;-bottom: 10pt; margin-top: 0pt "> Verdana, 4. kempen anti minyak sawit barat termasuk pro-kacang soya dan kumpulan minyak sawit yang melihat rogol sebagai pesaing utama dan pelobi makanan telah diambil untuk bermain di kebimbangan seksyen A penggunaan negeri minyak sawit .. Dalam kerjasama dengan aktivis alam sekitar, kumpulan-kumpulan perdagangan yang dibiayai telah mencipta halangan kepada perdagangan global dalam industri minyak sawit, di bawah alasan untuk melindungi alam sekitar.
Verdana, 5 Dalam satu pertandingan adil antara minyak sayur-sayuran yang bertanding, minyak sawit akan menang dgn mudah kelapa sawit adalah menuai yang paling berkesan minyak di dunia kerana .. kotak yang lima tan minyak sehektar. Ini adalah 10 kali lebih produktif daripada kacang soya ditanam di Barat, termasuk Amerika Syarikat dan lima kali lebih produktif daripada minyak sesawi tanaman utama Eropah
a dir = "ltr" style =. "barisan ketinggian: 1,1500000000000001; margin-bawah: 10pt; margin-top: 0pt"> Verdana, 6 Ia adalah fakta yang tidak dapat dinafikan bahawa ia adalah minyak kelapa sawit adalah dalam bentuk minyak masak lebih murah dan lebih popular untuk pengguna, termasuk banyak keluarga miskin di barat. Jika halanga n perdagangan bagi petani sesawi yang sudah disubsidi oleh Kesatuan Eropah (EU) kerajaan akan dilaksanakan dengan jayanya, ia akan pengguna bahaya di seluruh dunia.
Verdana, Ia juga perlu skala bagi penanaman kelapa sawit 7, lebih banyak tanah akan diperlukan untuk menghasilkan jumlah bersamaan minyak untuk menggantikan minyak sawit, hutan dan menyebabkan lebih banyak masalah untuk Ibu Bumi
8 perladangan. kelapa sawit dan ladang-ladang kecil dan memenuhi Konvensyen Rangka Kerja PBB mengenai Perubahan Iklim Selatan mentakrifkan hutan sebagai kawasan 0.5 hektar Setelah dibincang dengan lebih daripada 30 peratus daripada perlindungan vegetatif dan mempunyai ketinggian potensi dua hingga lima meter. Menuduh industri di Malaysia dan Indonesia untuk menyumbang kepada pemanasan global adalah karut tulen. Malah, pokok-pokok kelapa sawit serta dengan spesies pokok yang lain, menghasilkan oksigen yang kita bernafas dan mengambil tindakan terhadap arang batu dan pengeluaran minyak adalah punca utama pemanasan global Selatan
Verdana, 9 Akhirnya. kempen, aktivis alam sekitar Barat terhadap perkembangan ladang kelapa sawit di atas nama "menyelamatkan hutan tropika", adalah melanggar norma-norma antarabangsa dan Malaysia dan kedaulatan Indonesia.
Panggilan untuk rakyat Malaysia
dir = "ltr"
Dalam ucapannya kepada lebih daripada satu ribu perwakilan pada persidangan yang dianjurkan oleh Persatuan Incorporated Planters (ISP) di Sibu, Sarawak, baru-baru ini, Datuk Amar Abdul Hamed Sepawi, Pengerusi Sarawak Plantation Berhad mempunyai amaran, "Kami berada di persimpangan. Ia adalah masa untuk Penanam kelapa sawit menyesuaikan diri dengan dunia yang cepat berubah-ubah dasar minyak sayuran kejam jika kita mahu kekal relevan dalam pasaran. "
Kesimpulan:
J 'Saya percaya semua rakyat Malaysia semua Mengedarkan artikel ini adalah hanya untuk kenalan untuk melawan kempen memburuk-burukkan terhadap industri, mi nyak sawit dan diharapkan pengguna akhir di seluruh dunia tidak akan membeli tepung kacang soya atau sesawi Selatan minyak adalah lebih mahal dan tidak benar-benar lebih daripada minyak sawit.
style =
/>
/ style> =

No comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home