Monday, July 15, 2013

Program derma darah tetap perlu Komtar - DR.Afif

Program derma darah tetap perlu Komtar - DR.Afif

class =" tr-caption "
DR. Afif menyampaikan ucapan di majlis perasmian derma sebelum Ramadan 2013 di sini baru-baru ini. | Photo: manik Buletin.


class="tr-caption" DR. Afif Bahardin (tengah) menderma darah seperti yang diikuti oleh DR. Atiqah Ibrahim (paling kiri), Rosli Jaafar (lima dari kiri) dan dua orang anggota lain kakitangan perubatan di sini baru-baru ini dikemaskini.

EXCO Pertanian dan Agri- industri, pembangunan luar bandar dan kesihatan, DR. Afif Bahardin mencadangkan program derma darah yang dianjurkan secara berkala setiap tiga bulan di Komtar di sini untuk memastikan bahawa negeri-negeri sentiasa penyimpanan darah yang mencukupi, terutamanya semasa musim cuti.

Beliau berkata demikian pada majlis perasmian derma darah Pra-Ramadan 2013 dianjurkan bersama oleh Perbadanan P embangunan Pulau Pinang (PDC) dan Persatuan Maktab Rendah Sains Mara Alumni (ANSARA).

"Oleh itu, dengan ini darah kempen kesihatan derma (diharapkan) akan dapat meningkatkan bekalan darah disebabkan oleh musim cuti (saw), permintaan untuk kenaikan darah, "katanya di sini baru-baru ini.

PDC pengurus Datuk Rosli Jaafar dan DR. Atiqah Ibrahim (Pulau Pinang hospital doktor, HPP) turut hadir dalam program ini.

DR. Afif, yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Perhimpunan) Seberang Jaya, beliau berharap program-program ini telah mendapat sambutan yang menggalakkan daripada orang ramai.

No comments:

Post a Comment