Friday, July 12, 2013

Menyiasat status Kg tanah. Pmtg. Subuh Tok pertama Ikhwan Nasser

Menyiasat status Kg tanah. Pmtg. Subuh Tok pertama Ikhwan Nasser

Setiausaha PKR Bukit Mertajam cawangan Mohamad Nasser Mohd.Ikhwan Isa mempersoalkan status tanah Kampung Permatang Tok Suboh berhampiran syarikat Machang Bubok milik dipanggil Berbeza Sdn kelas. Terhad.

Beliau berkata rakaman Pemilikan penyimpanan Seberang Perai Daerah Pejabat Tanah Tengah (SPT) menunjukkan bahawa syarikat itu telah menerima saman misteri (24-1828-2005) bertarikh 17 Mei 2006, Mahkamah Kerana usaha kebenaran untuk memindahkan tanah secara haram.

"Tidak ada cara yang parti itu boleh membuat pemindahan pada tahun 2006 kecuali ada kuasa yang melanggar Pejabat Tanah.

" keputusan mahkamah pada notis mesti menerangkan asal, "katanya malam tadi dalam satu temu bual eksklusif untuk Perda bandar, Bukit Mertajam.

Dokumen yang diterokai pihak berkuasa menemui syarikat Sdn nombor pendaftaran kelas berasingan. Terhad. adalah 974004-K dan diala matkan No.2408-2409 Perindustrian Lane 1, Prai Industrial Estate, 13600 Prai.

"Ini RM2 syarikat dan tidak pernah wujud di alamat itu," katanya mendedahkan pihak berkuasa.

Oleh itu, katanya, pemaju atau mana-mana pihak lain yang berkaitan dengan kerajaan persekutuan kini tidak berhak mengusir penduduk Melayu di kampung itu selagi status tanah tidak terjejas

kelas =" pemisah "style =" clear: Lingo: text-align: centre: ">

No comments:

Post a Comment