Friday, July 12, 2013

J'kuasa siasatan kuasa Bkt.Gambir kosong kesan 'Tan Sri': KMPP

J'kuasa siasatan kuasa Bkt.Gambir kosong kesan 'Tan Sri': KMPP

CONGRESS Melayu Pulau Pinang (KMPP) menggesa kerajaan negeri untuk menubuhkan sebuah suruhanjaya siasatan kes pampasan Bukit Gambir melibatkan tokoh masyarakat telah mendedahkan gelaran "Tan Sri".

Presiden Fitri Ishak berkata langkah itu adalah selaras dengan slogan berkesan, dapat dipertanggungjawabkan dan telus (CAT), yang telah dibentangkan oleh Perdana Menteri, YAB Tuan Lim Guan Eng lepas lima.

Jadi Fitri berkata langkah kerajaan negeri untuk melanjutkan proses kehakiman tidak mencukupi.

"Demi kepentingan awam, kerajaan negeri perlu menubuhkan sebuah suruhanjaya siasatan untuk mengenal pasti unsur-unsur dan tidak menyepadukan mengenal pasti otak yang terlibat," kata beliau dengan email semalam.

Sebelum ini, Penasihat Eksekutif masyarakat tempatan, pengurusan lalu lintas dan tebatan banjir, Chow Kon Yeow pernah mendedahkan nama 'Tan Sri' Bukit Gambi r Kerja Raya.

Guan Eng dalam satu kenyataan baru-baru ini berkata bahawa Kerajaan Negeri oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) telah memutuskan untuk mengemukakan kes itu kepada Timbalan Peguam Negara (DPP) untuk siasatan lanjut.

Yang pertama

masa menggesa pihak berkuasa untuk menubuhkan sebuah jawatankuasa yang sama siasatan yang dibuat oleh seorang ahli Majlis Dr Lim Mah Hui dalam mesyuarat pleno Lembaga Majlis.

No comments:

Post a Comment