Sunday, July 14, 2013

3,000 Rohingya menerima pakaian Permuafakat Anwar pada bulan Ramadan

3,000 Rohingya menerima pakaian Permuafakat Anwar pada bulan Ramadan

class =" tr-caption " ZOLKIPLY Ishak (dua dari kanan) Timbalan Anwar Ibrahim (memakai topi) untuk memberikan bantuan kemanusiaan kepada wakil MASSA (depan, kanan) seperti yang dibuktikan oleh Mohd. Semilang Hasnon Rashid Masjid, Seberang Jaya.

PRESIDENT Manusia Persatuan Kebajikan Konsensus Pulau Pinang (Permuafakat) memberikan kira-kira 3000 pakaian baru bernilai RM120, 000 untuk pelarian Rohingya di selatan Thailand berhampiran Myanmar dan Arakan sambutan Ramadan.
/> Datuk Seri Anwar Ibrahim parlimen pembangkang menyempurna persembahan Malaysia P residen MASSA Presiden Mustafa Mansour, yang mengetuai penghantaran kemanusiaan global.
/> Timbalan Ketua Menteri I Mohd. Hasnon Rashid turut hadir pada majlis yang bersejarah.

Difahamkan, yang IMAM pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Negara Islam Besar Pulau Pinang (JAINPP) dan Semilang masjid kariah jawatankuasa, Seberang Jaya juga membantu menganjurkan program ini.

"Ini adalah salah satu sumbangan kami kepada rakan seakidah kami (Rohingya) pada bulan Ramadan," kata Zolkiply Sabtu pada sidang akhbar di Semilang masjid, Seberang Jaya.

Ditanya ekspedisi kemanusiaan ke Mesir sebagai dibuat sebelum ini awam, beliau berkata, Permuafakat masih mengambil pelbagai pertimbangan, senario terakhir pentadbiran Perdana Menteri digulingkan oleh tentera Morsi .

"Terdapat banyak pertimbangan yang diambil, ini tidak bermakna bahawa kita perlu membatalkan ekspedisi kemanusiaan ke Mesir dan memberi bantuan kepada Gaza dal am kesusahan," kata SAP bekas Ketua Pegawai Maklumat Pulau Pinang.

Sebelum itu, Anwar yang juga Ahli Parlimen sekali lagi menyatakan kutukan mereka terhadap rampasan kuasa tentera terhadap tindakan Pentadbiran Morsi dipilih oleh majoriti rakyat melalui pilihan raya demokratik selektif.

No comments:

Post a Comment