Sunday, October 13, 2013

CAP memanggil tiga pembantu audit

CAP memanggil tiga pembantu audit

(kiri), Mahmoud Zakaria, Roslan Saidin, Muhamad Farid Saad, Wong Hon Wai, Mohd. Salleh Man, Yap Soo Huey Norlela berinteraksi pemasangan Ariffin mahkamah negeri Pulau Pinang tidak lama selepas mesyuarat PAC di sini baru-baru ini.

Tiga pegawai-pegawai Kerajaan Negeri yang dipanggil untuk memberi keterangan di hadapan Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC) untuk membantu dalam penyiasatan kelemahan sistem e-bidang dalam projek kerajaan persekutuan yang melibatkan lima daerah di negeri ini yang bernilai $ 66000000 seperti yang dinyatakan dalam laporan Ketua Audit Negara pada tahun 2011.

pengerusi PAC Wong Hon Wai berkata mereka, Pengarah Tanah dan Galian Datuk Arifin Awang Hassan Rohani (Seberang Perai Pegawai Daerah Utara dan Selatan) dan satu lagi dipanggil "Shadah Nawawi.

Beberapa orang lain, katanya, akan dipanggil lebih Kemudian dalam masa terdekat untuk memperbaki kelemahan yang sedia ada.

"Berdasarkan mandat Dewan Undangan Negeri (DUN), PKC telah berkhidmat dengan audit kerajaan negeri, badan berkanun, anak syarikat di bawah kerajaan negeri dan perkara-perkara lain yang disebut oleh Dewan kepada Suruhanjaya ", katany a kepada pemberita selepas mempengerusikan jawatankuasa daerah Pulau Pinang, George Town baru-baru ini.

ahli Jawatankuasa, Dewan Undangan Negeri (Dewan) Permatang Pasir, Datuk Mohd. Salleh Man, Dr Norlela Ariffin (ADUN pelayan), Yap Soo Huey (Pulau Tikus ADUN), Datuk Zakaria Mahmoud (Sungai Aceh ADUN), Datuk Roslan Saidin (Pinang Tunggal ADUN), Sr. Muhamad Farid Saad (Pulau Betong ADUN) juga menghadiri mesyuarat itu.

Laporan Ketua Audit Negara pada tahun 2011, antara lain mendedahkan Sistem e-Tanah kesilapan sembilan modul sistem ini, hanya empat beroperasi sepenuhnya, manakala lima yang lain telah beroperasi dan tidak memenuhi keperluan perkhidmatan.

Laporan Jabatan Audit Negara menyebut kesimpulan bahawa prestasi keseluruhan tidak memuaskan.

Ini, antara lain, merujuk kepada projek persekutuan nilai RM66 juta, yang akan melibatkan semua daerah lima dan pejabat tanah.

No comments:

Post a Comment