Monday, July 15, 2013

Perubatan Amerika Perindustrian Haemonetics untuk melabur di Pulau Pinang

Perubatan Amerika Perindustrian Haemonetics untuk melabur di Pulau Pinang

Utama AS peranti perubatan SYARIKAT (Amerika Syarikat), Haemonetics Corporation (www.haemonetics.com) akan membuka sebuah kilang pada 12 ekar tanah di Batu Kawan Industrial Park berhampiran Seberang Perai.

Ketua Menteri, Y.A.B. Tuan Lim Guan Eng berkata projek itu akan memerlukan pelaburan sebanyak beratus-ratus juta dolar dengan pekerjaan sebanyak 700 orang.

"infrastruktur ini akan siap pada tahun 2014 dan pengeluaran dijangka memulakan operasi pada suku pertama 2015," katanya dalam Komtar di sini baru-baru ini.
/> Guan Eng , yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (Perhimpunan) Air Putih berkata prasarana yang wujud dalam kelayakan bagi negeri Pulau Pinang telah dipilih sebagai destinasi pelaburan dunia.

Beliau berkata David Helsel (naib presiden eksekutif pengeluaran global) berkata bahawa pilihan Pulau Pinang dijangka kepada syarikat antarabangsa lebih dekat dengan pelanggan di rantau ini.

Sementara itu, Naib Presiden Kejuruteraan Global, Sudhakar Varshney dilaporkan berkata, Pulau Pinang diiktiraf menyediakan infrastruktur yang baik, mampu menyediakan tenaga kerja yang mahir dan persekitaran perubatan yang kuat.

perkembangan berkaitan, beliau juga mengucapkan terima kasih kepada Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA) untuk kerjasama dengan kerajaan negeri untuk menarik industri perubatan global di Pulau Pinang.

No comments:

Post a Comment