Friday, July 5, 2013

Kuala Lumpur Fashion Week (KLFW)

Kuala Lumpur Fashion Week (KLFW)

Actually gambar ni dah lama aku peram kat draft....aku dulukan cite meroyan aku ngan anak2 tu yang sampai lupa ada gambar KLFW ni.
 
Korang ingat aku glamer sangat sampai dapat jemputan KLFW...hahaha. Aku bukan Iffa or Dr Halina....aaaauuuuwww. Saya cuma Izzah yang datang dari kampung tetapi mempunyai suami yang hansem lagi kaya...haktuiii!!
 
Wife boss aku ni bukak Butik Batik yang diberi nama RUBAQ. Very classic kan nama kedai ni. Jap gi aku aku cite more details pasal lokasi kedai ni ya. Batik yang dihasilkan sangat2 exclusive ya.....kalau korang beli des ign batik tu maknanya korang sorang je yang ada design tu....untuk bagi korang lebih faham lagi satu design batik untuk satu baju sahaja...tiada 2 ataupun 3...ada faham!!
 
Kali ni RUBAQ  participate dalam KLFW....jadi aku and the geng pun sama2 membantu tapi bukan design batik ya cuma jaga registration jer...hahaha. Kang kalau bagi aku lukis batik tangan aku laju jer lukis gambar kerang ngan rama2.  Itu jer pun yang aku tahu lukis....kenapa kerang??? entah tetiba laks terfikir kerang....batik kehidupan laut katanya.....
 
 
 
 
Aku kalau ada perkataan Fashion Week ni....mula lah hidung kembang2....terasa diri ini tetiba seperti model yang sangat kurus lagi jelita.
 
Majlis bermula pukul 3.00 petang. Kitaorang kena berada di sana 2 jam sebelum show bermula. Kelam kelibut bersiap kat office....mana boleh model lebih lawa dari aku. Hambek kau bawak beg make up macam make up artis...hujung2 eye shadow tertinggal....boleh!!! ok angkat tangan tanda saya kalah....tak lawa lah aku nyah!!!
 
 
 
Kitaorang diminta memakai koleksi pakaian RUBAQ pada hari tu. Colour so sweet and nice. Design kaftan.
 

 
 Tu dia.....suka sa ngat baju ni....Nampak kemodenan sangat terselah. Tapi eye shadow lupa bawak....camne tu??
 

 
 Dah sampai...lepak2 dulu sebelum briefing bermula. Ok yang sebelah aku tu lah owner Rubaq...Professor Zaharah dan Puan Shazmin (wife boss aku).  Professor Zaharah ni dulu lecturer UITM Shah Alam....korang jangan main2 di pernah mengajar Rizalman, Radzuan Radzwill dan banyak lagi designer terkenal. Setelah Prof. Zaharah pencen dia decide bukak butik bersama anaknya. Semua lukisan batik dihasilkan dari idea Prof. Zaharah dan anaknya sendiri. Clap3 ...
 
 
 
Me with Prof. Zaharah
 

 
 Briefing be rmula...
 

 
RUBAQ team
 

 
 Sebelum show bermula  kitaorang kena letak brochure, magazine dan gift untuk diber ikan kepada jemputan pada hari itu
 

 
 Hanya siapa yang dijemput jer dibenarkan masuk....orang luar boleh tengok dari luar sahaja
 

 
 Pernah berangan nak jalan atas pentas ni tapi pendek dan dagu berlapis...so jadi model Tsugoi je lah. Itupun aku ngan Filla dan loncat2 kegembiraan. Cameraman Moon...kawan sendiri...ditangkap dia puji...aku ngan filla senyum kegembiraan.
 

 
Bergambar sebelum show bermula.....kami cuma layak di tepi pentas sahaja
 

 
 Pukul 2.30 pm jemputan dah start datang untuk registration.
 

 
Hari tu ada 2 show.....Butik Jendela dan Rubaq. Dua2 butik ini pakaian mereka berasaskan batik.
 

 
 RUBAQ show time!!
 

 
 Cantik2 korang!!
 

 
 Suka dengan pilihan colour yang diorang ketengahkan...
 

 
 Clap.....clap....clap...Good Job!!!
 

 
 Bila tengok 2 beranak ni keluar aku pulak yang terharu....seronoknya dapat bekerja dengan mak sendiri....lepas tu diorang punya minat yang sama.
 
Korang dekat Fashion Week tu aku jumpa Vivy. Suka giler dengan budak kecik ni....kat blog Vivy ni so funny...tak sabar2 nak tunggu anak dia keluar!!
 

 
 Vivy in the house!!


 
Jangan kutuk aku....aku  tahu diorang lawa....kalau tak takan suami Filla kutuk aku. Kurang ajar punya Radie...."Elly kau agak tengelam dalam gambar ni"...mulut tak ada insurance betul...hahaha
 
Ok sesiapa yang berminat untuk tengok collection Raya di Rubaq please visit
 
www.rubaq.com
 
Alamat:-
 
Lot 50, Level G2 @ Publika Shopping Mall, Jalan Dutamas 1
Solaris Dutamas, Sri Hartamas
50480 Kuala Lumpur
Tel: 03-6206 2232
 
 


Elly In Wonderland

No comments:

Post a Comment