Thursday, August 22, 2013

Fotografi boleh Wellesley promosi pelancongan: KM

Fotografi boleh Wellesley promosi pelancongan: KM

class = "tr-tajuk" Ketua Menteri (tengah) dan Maimunah Mohd. Sharif (kiri) menerima penjelasan mengenai cerita di sebalik gambar bertajuk "Air Tawar Bay" juara PUE Chin Ling.
Ketua Menteri YAB Tuan Lim Guan Eng berkata, Pertandingan Fotografi Wellesley dianjurkan pada tahun 2013 untuk menarik ahli fotografi untuk membantu Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) untuk menggalakkan keindahan rantau ini sebagai produk pelancongan di negeri ini.

Beliau berkata pagi ini semasa pembentangan majlisp memb uka pemenang harga persaingan dalam kompleks ibu pejabat MPSP berhampiran bandar Perda, Bukit Mertajam ..

"Ia adalah penting bahawa gambar-gambar yang kadang-kadang dilihat sebagai hiburan, tetapi hiburan boleh goyah dan mengubah sejarah negara (mempromosikan wilayah sebagai pelancong negeri produk destinasi.

style = "text-align: justify;"> "Dalam sebuah negara yang mempunyai banyak sejarah di Pulau Pinang, jika kita boleh menangkap (foto) corak unik hayat (dan) orang istimewa di sini (Seberang Perai), saya merasakan bahawa dalam dirinya menjadi bahan promosi (pelancongan) di Pulau Pinang, "kata Guan Eng, yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (Perhimpunan) Air Putih.

daripada presiden MPSP, Maimunah Mohd Sharif juga bercakap di. majlis itu, yang diadakan sempena Hari Raya Ope n MPSP. style = "text-align: justify;">
Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Steven Sim Chee Keong Chee Soon Lip (Jawi ADUN), Sr Rozali Mohamud (Setiausaha Majis untuk MPSP), Joy Koo (pengasas Allspire Photography) Jeo Sidek (pengarah Festival George Town. 2013, GTF) dan ahli-ahli Majlis yang hadir pada majlis itu style = "text-align: justify;">
Sehingga itu, terima kasih Maimunah Allspire Photography, Hallelujah dan cahaya syarikat penerbangan Firefly untuk menganjurkan pertandingan

Beliau berkata, semua gambar-gambar keindahan Pulau Pinang diabadikan dalam Jadual Kopi Book MPSP 2013 sebagai produk pelancongan.

"Saya juga berbincang dengan tengah Heritage Club Pulau Pinang, bagaimana kita boleh membuat ini Kisah Pulau Pinang di sini (i Seberang Perai).

" Kisah Pulau Pinang dicipta oleh organisasi George Festival City untuk diiktiraf sebagai bandar warisan dunia UNESCO George (Pertubuhan Pendidikan, berkilat, dan Kebudayaan Bangsa-Bangsa Bersatu).

"Senarai Bangunan Warisan Dunia (warisan hendaklah), pokok-pokok perlu, sekiranya batu .

Seperti dalam Amsterdam (Belanda), gambar tulip semua warna (bergantung kepada variasi bermusim) mestilah produk pelancongan dan inisiatif ke arah ini, "katanya.

PUE Chin Ling dengan meja bertajuk "Air Tawar Bay" memenangi peraduan ini.

Ooi Chean Sean gambar bertajuk "Kamloon Pantai "dipilih sebagai naib juara, manakala

Adzha Mohd. Puaat dengan gambar bertajuk "Kampung Lubuk Meriam" di tempat ketiga. Sejumlah sembil an finalis lain dipilih untuk menerima saguhati.

No comments:

Post a Comment