Thursday, August 22, 2013

Jakim'M doa untuk Mesir hasrat

Jakim'M doa untuk Mesir hasrat

KUALA LUMPUR: Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) hari ini menggesa semua umat Islam di Malaysia mengadakan doa qunut nazilah dan ingin pada bila-bila masa untuk berdoa kepada Allah SWT untuk mengembalikan keamanan dan akhir kezaliman di tanah Mesir.

Jakim Ketua Pengarahnya, Datuk Othman Mustapha berkata selepas Hari Raya, Jakim menyeru umat Islam di negara ini tidak melupakan bencana yang telah menimpa saudara-saudara kita di Mesir kini dalam kegawatan.

dir = "Dengan berita ini adalah kematian yang amat menyedihkan direkodkan setiap hari, Jakim menjemput masjid di seluruh negara untuk menjalankan solat jenazah ghaib harapan Allah mengampuni dan memberkati badan umat Islam yang terbunuh krisis ini, "katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Othman berkata umat Islam yang jatuh negara Islam seperti Malaysia, adalah tidak wajar sama sekali jika dilupakan dan manakala tidak sedarkan diri dalam bantuan seMuslim mana sahaja mereka berada, walaupun dengan doa.

keadaan keselamatan di Mesir yang tidak menentu apabila jumlah kerugian lebih selepas pasukan keselamatan Mesir melancarkan tindakan ganas pada penyokong-penyokong presiden digulingkan, Dr Mohammed Mursi Al-Rabaa di Dataran Adawiya dan al-Nahda Square di Kaherah minggu lepas. - BERNAMA

orang Tranung (RAKTRA)

No comments:

Post a Comment