Friday, October 4, 2013

Balas ahli kontroversi ingin menyertai forum 'Dimensi' TIDAK PRU14 Pulau Pinang atau Johor Ijtimak Tarbawi 3.0 pada 5 Oktober.

Balas ahli kontroversi ingin menyertai forum 'Dimensi' TIDAK PRU14 Pulau Pinang atau Johor Ijtimak Tarbawi 3.0 pada 5 Oktober.

Q: Kenapa TIDAK Forum Cari Dimensi PRU14 'bertepatan dengan Ijtimak Tarbawi 3.0 5 Oktober ? Apakah penganjur forum yang cuba untuk mensabotaj TIDAK mengikuti Pakaq pengkhianatan?

Jawapan:
Dr Yusuf al-Qaradawi dalam buku purata Fiqhu ad-Daula Islamiyah Wire wrote on bersekutu dengan jemaah amal adalah kewajipan yang mesti dilaksanakan, tetapi kewajipan ini terhad kepada tertentu kumpulan yang menganggap diri mereka hanya sebagai wakil kebenaran.

Mereka berhenti menggunakan Firman Allah yang bermaksud "maka, tidak ada selepas kebenaran tetapi kesilapan." (Surah Yunus, 32)

Malah, kumpulan ini adalah seperti cuba untuk memaksa ahli-ahlinya untuk terus mereka hanya dianjurkan alasan, adalah terlalu jauh dari pr ogram yang mesti diutamakan, jika tidak, tidak.

Ahli-ahli

​​yang menganjurkan atau mengambil bahagian dalam program-program lain tarbiah sentiasa dituduh tidak Wala 'pengkhianat parti dan program kumpulan sabotaj atas alasan lain yang pelik.

Hadis Rasulullah saw, "jika dibai'ah (dinamakan) dua khalifah, maka bunuhlah kedua-dua lepas," adalah sebab bagi kejayaan doktrin kumpulan.

Seperti yang dijelaskan, demokrasi terpilih seperti pilihan raya Malaysia tidak akan berlawan antara satu sama lain dan Perdana Menteri yang dipilih.

Ia akan disebut di sini, tradisi ini perlu dibaca dalam konteks berkhalifah, pertama.

undang-undang pepatah berkata:

Taghaiyyirul Ahkaam bi taghaiyyirul azman amkan wal wal Ahwal

Walaupun dakwah tarbiah perlu dilaksanakan dalam semua keadaan, masa dan tempat Warta Ubudiyyah bertugas di seluruh alam semesta.

"Allah jualah yang Timur dan Barat, maka, di mana sahaja anda keluar (arah untuk memberi tumpuan kepada Allah), dan kemudian dalam erti kata ia telah dikurniakan oleh Allah ... "(Surah al-Baqarah: 115)

kerja di pelbagai dakwah terlalu jauh, yang perlu bekerja lain atas dasar taqwa dan amal, bukan doktrin aneh yang mendakwa kumpulan-kumpulan tertentu seperti di atas.

"Dan anda adalah untuk membantu antara satu sama lain di dalam kebenaran dan ketakwaan ... "(Surah al-Maidah: 2)

Atas sebab ini sendiri, dalam konteks partisan Dr.Yusof al-Qaradawi mengatakan bahawa tidak ada larangan terhadap kepelbagaian jemaah.

Dr Yusuf al-Qaradawi bulat-bulat menolak doktrin Jemaah jemaah Islam dan bukan al-Muslim. "

Beliau berkata mazhab politik dan mazhab berbilang ditinggalkan dalam perundangan.

ulama

mendapat "kepelbagaian bekerja setia untuk Islam tidak dilarang (undang-undang Islam) tidak dapat direalisasikan sehingga rantaian objektif yang berbeza, berbeza daripada Minhaj dan pemahaman yang berbeza antara satu sama lain tsiqah.

Jika, dalam konteks bukan-partisan ada kepelbagaian jemaah dalam karya-karya Islam, pelbagai Islam kerja yang dilakukan berjemaah di sebuah parti Islam lagilah yang lebih tidak ada larangan.

Malah, kepelbagaian jemaah Islam buruh dalam kerja-kerja tidak adalah simbol itu sendiri berpecah jemaah.

Kepelbagaian kerja Islam, mereka telah dilakukan oleh parti Islam dan lain-lain Islam jemaah, sebenarnya, akan mempercepatkan penyebaran propaganda dan terlalu jauh di seluruh alam semesta.

Kepelbagaian kerja Islam secara serentak supaya kesilapan didoktrin jua , subjenis al-at-tanawu'i (perbezaan dalam kepelbagaian) yang dibenarkan oleh undang-undang Islam.

Dr Yusuf al-Qaradawi berkata jurang al-at-tanaqudhi (perlanggaran perbezaan) adalah dilarang dengan wang undang-undang Islam

Contoh 1.
kerajaan perpaduan (UG) dengan Umno dalam kategori al-jenis dalam tanaqudhi kerana idea itu bukan sahaja bertentangan dengan perlembagaan dan teks dalalah AP sebenarnya, melanjutkan asobiah kezaliman parti itu sendiri

Allah mengatakan apa yang bermaksud:. "Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang melakukan kejahatan, maka (jika anda), anda tidak lama lagi akan membakar dalam api neraka ... " (Surah Hud: 113)

Contoh 2: Panduan Liqa Fikri TIDAK Pulau Pinang baru-baru ini dilihat cuba untuk menyambung kedua-dua pemimpin Pas - Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dan Dr.Dzulkefly Ahmad - dengan liberal Islam terdiri ketara pendekatan al-perbezaan-Tanaqudhi jika fitnah bahan api.

Liqa Fikri berkenaan tidak secara rasmi meninggalkan program ini kerana tidak ada minit mesyuarat TIDAK mengarahkan hubungan.

doktrin aneh program berorientasikan dengan kerjasama saingan SAP pada bulan November, ia telah dilaporkan, tidak mendapat lampu hijau dari Pulau Pinang PAS pesuruhjaya Datuk Mohd.Salleh Man dan DJ SOID Cik Amin (Ketua Urusan Ulama PAS Pulau Pinang) terpaksa L ajnah JK Tarbiah dianjurkan oleh PAS Pulau Pinang belia di bawah "Mad Taliban."

Tetapi, di atas tanah Fikr Liqa mungkin salah perdebatan sengit doktrin bagi libel yang lain pada dua Pas Pusat AJK. ?

"Jangan engkau (wahai Muhammad) tentang orang yang berhujah tentang Allah kepada Abraham (Allah), kerana Allah memberikan orang itu kuasa Nabi Ibrahim berkata: Allah adalah hidup saya dan mati ", dia menjawab:" Aku juga boleh menghidupkan dan mematikan Ibrahim berkata .. Allah mendatangkan matahari dari Timur, oleh itu terbitkanlah (matahari) di Barat dan disenyapkan mereka yang menolak Dan ingat bahawa Allah tidak memberi petunjuk kepada kaum yang zalim "(.. Surah al-Baqarah: 258 Fikr)

Liqa boleh diwujudkan untuk perbincangan mengenai budaya saintifik dan kolektif.

"Dan berunding dengan mereka dalam urusan (masa perang) kemudian, apabila anda telah membuat keputusan (selepas mesyuarat untuk melakukan sesuatu), kemudian percaya kepada Allah" (Surah Ali Iimran: 159) ..

Liqa "Fikr boleh diwujudkan untuk mempertahankan tahalluf Siyasi (perjanjian politik) PAS, DAP dan PKR dengan nama Pakatan Rakyat (PR) dimusnahkan oleh pihak-pihak tertentu (pro UG) untuk memelihara imej Islam sebagai agama keadilan.

"Dan tepatilah perjanjian dengan Allah apabila telah anda buat, dan kami tidak melanggar sumpah (perjanjian) selepas disahkan, maka anda telah menjadikan Allah sebagai Penjamin kebaikan kamu . "(Surah An-Nahl: 91)

Contoh 3: Inisiatif Foto untuk Perpaduan Negara Jawatankuasa Chaiman DPPN, Br Faruk bersama beberapa pemimpin belia berhampiran pentas dan saya Zainulfaqar Yaacob Pulau Pinang (TIDAK Life Members Area Batu Kawan) mengadakan wacana akademik. TIDAK saiz sebenar PRU14 sebenarnya mendekati al-jenis dalam Tanawu'i

panel Forum, Sabtu Oktober 5 di Taman Tun Sardon, Gelugor, Pulau Pinang, tidak disampaikan oleh asabiah Umno atau pro-UG.

Sebaliknya, mereka, Khalid Samad (PAS pusat Ahli Jawatankuasa) Zulhazmi Sh ariff (TIDAK peguam muda / Kase) dan Ustaz Wan Ji-Ta'addudi (Ahli TIDAK pemikir sekolah pengasas Ash-cum-Syatibi). I, moderator forum ini.

Hanya kerana perbezaan dalam kepelbagaian (al-jenis dalam tanawu'i), mereka boleh dilabel kecuaian sabotaj, tidak wala 'atau pengkhianat jemaah TIDAK

Ia adalah sesuai untuk melanjutkan dimensi politik

dakwah dan terlalu jauh dalam apa yang TIDAK mendakwa sabotaj, tidak wala "atau hanya pengkhianat parti tidak mengambil bahagian Ijtimak Tarbawi kepada 3.0 dalam tempoh yang sama di Kundang Ulu program, Muar, Johor

Hanya kerana semua ahli panel sering dilihat melalui kumpulan UG pendapat fiqh yang berbeza, maka mereka dibenarkan dijauhi oleh doktrin dan kaedah fitnah politik yang pelik

Ijtimak status tarbiah yang perlu menjadi keutamaan satu mata program, tidak tegas mengikat didoktrin atau dipaksa oleh beberapa pemimpin belia TIDAK obligasi tertentu Pulau Pinang kini .

Ini adalah kerana semua ahli jundiyyah (AP) akan, komitmen, keutamaan, perancangan dan keupayaan berbeza pendakwah.

"Ia tidak akan mengatasi seseorang, kecuali keupayaan yang ... "(Surah al-Baqarah: 286)

Apakah organisasi Ijtimak Tarbawi 3.0 Johor dan melarang ahli-ahlinya untuk menganjurkan atau mengambil bahagian dalam kerja-kerja Islam yang lain di Pulau Pinang Tiada lagi kerana ketidakupayaan untuk menyertai Ijtimak Tarbawi 3.0, membuang masa sia-sia Penang 5 Oktober atau menyertai kerja-kerja Islam yang lain sebagai "forum politik: TIDAK PRU14 Dimensi ini

Malah, agama masih banyak kerja (atau program memberi manfaat kepada jemaah Islam PAS) yang boleh digunakan di Pulau Pinang pada hari Sabtu, apabila ahli-ahli program kecacatan di Johor Ijtimak Tarbawi 3.0 Antaranya:.

"Village pertumpahan darah kita Tempat kami", yang dianjurkan Derma Darah Pasukan Petugas Home alternatif Comfort Home (ragas) dengan penyertaan Pasukan Petugas 52 penduduk rumah Simpan Kampung Permatang Tok Subuh, Buki t Mertajam
8.30 untuk [Zainulfaqar adalah seorang aktivis utama program perintis] 11:30

Polisi Forum:.? TIDAK Dimensi PRU14
20:30-11:30
JKKK Hotel Taman Tun Sardon, Gelugor <. br> [Zainulfaqar adalah moderator forum]

Demokrasi Tempatan festival 2013
18:30-8:30
Padang Kota Lama, George Town. ujian [Zainulfaqar adalah penceramah utama pada majlis itu, 19:00 Pembukaan]

Forum - APPT: Implikasi perbandingan terhadap 20:30-23:30
Prihatin Kompleks Masyarakat Malaysia, George Town
[PAS pusat ahli jawatankuasa Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa adalah seorang ahli panel forum Pertanyaan sila hubungi 0195669518]

Dr Yusuf al-Qaradawi kata pepatah undang-undang (Qawaa'id al-fiqqiyah), antara lain berkata.

Al-hukmu " gaya sya'in jauh a tasuwurihi satu (Akta Beliau dilahirkan dalam gambar)

Jadi, membaca dan memahami ucapan-undang untuk mengelakkan doktrin yang aneh dan parti-parti politik fitnah yang tidak selesa dengan peruba han dalam SAP sekarang.

wa lasna qudha Nahnu doa '(kita semua pendakwah, tidak mengganggu.)

__________
ZAINULFAQAR Yaacob Life Member No hidup untuk Batu Kawan Penulis adalah graduan Ijazah Sarjana Muda fotojurnalis Ushuluddin Universiti Malaya (2003-2006) faqar.blogspot.com | .. zainulfaqary@gmail.com |. 0194241583

No comments:

Post a Comment