Sunday, June 30, 2013

Bangkok...Day 4

Bangkok...Day 4

Sempat juga aku habiskan entry Bangkok ni walaupun aku sekarang terlalu busy....mihmihmih. Demi korang aku sanggup bersengkang mata...jadi ingat lah aku dalan doa mu..Eh!
 
Hari keempat...no more lawatan tapak lagi....hari ni Shopping Day!!. Tempat yang paling pames kat Bangkok iaitu Chatuchak. Chatuchak hanya buka pada hari Sabtu dan Ahad sahaja. Bermula pukul 10.00 pagi sampai 6.00 petang. So make sure kalau korang pergi Bangkok kena pergi ke Chatuchak tempat shopping yang murah giler bagi aku. Prepare lah duit bebanyak ya. Sebanyak 15,000 kedai ya ada kat sini. Semua ada pakaian, kasut, handbeg, barang rumah, lukisan...macam2 lah.
 
Perjalanan mengambil masa 1/2 jam dari hotel dan charge teksi RM120.00 pergi dan balik.
 
 
 
Are you ready!!
 
 
Kiddos pun sudah ready!!
 
 
En Win pocket ada ready ker??? muahahah. I tak beli yang mahal...I  beli yang murah2 jer.
 
 
 
Sebelum bershopping kita makan dulu!! Kenyang perut...mata pun terang ya!!
 
 
 
Serang!!!
 
 
< div class="separator" style="clear: both; text-align: center;"> 
Anak aku dah start giler dulu...beg cuma RM7.90 jer ya. Beli lah untuk isi pencil ker, colour ker, beg make up ker...beli2...ambik2...hahaha
 
 
 
I tengok jer dulu...belum datang meroyan lagi
 
 
 
Dah start...baju tidur Disney cuma RM20 - RM25.00 sepasang. Baju tidur cotton yang biasa jual kat KL RM60.00 kat sini cuma RM20.00. OMG...aku dah tak boleh tahan sorang ambik 10 pasang senang boleh simpan sampai tahun depan. Boleh buang semua baju tidur yang dah singkat.
 
 
 < /div>
Cantik2...
 
 
 
Kasut cuma RM20.00 very good quality. En Win yang jarang shopping pun bila datang sini jadi tak keruan.
 
 
 
Ukelele cuma RM50.00 jer.
 
 
 
Ini yang paling best... selipar ni sebijik aku cuma kat Lot 10 tapi tak mampu beli sebab diorang jual RM295.00 tapi kat sini tapi cuma RM19.00. Ok satu keluarga borong kasut yang sama...nanti nak jalan depan kedai Lot 10 tu...muahahah.
 
 
 
Satu jer kat Chatuchak ni panas dia mencecah 39 celcius ok...panas nak mampus ok!! dari ada mood nak shopping sampai korang boleh jadi marah sbb terlalu ramai dan panas.
 
Pesanan Penaja: Baby tidak disarankan dating kesini...cuaca panas dan terlalu ramai orang. Sila bawa beg besar ya bila datang kesini sbb korang mmg akan shopping!
  ;
 
 
Terpaksa beli beg untuk sumbat barang shopping. Tak larat nak jinjing plastic beg!!
 
 
 
Jangan tertip u kami bukan backpackers...hahaha. Beg ni kat KL RM380.00 aku dapat kat sini RM90.00 jer. Wei! macam ni 10 kali keluar duit kat ATM machine pun tak cukup. Jadi berdoa lah sebelum masuk ke Chatuchak agar nafsu membeli tidak menjadi over ya. Tapi cun jugak ya kalau jadi backpacker...ala2 omputih...haktuiii
 
 
 
Berehat sebentar sbb terlalu panas... dah 3 jam kitaorang kat sini...tak jumpa jalan keluar sbb depan, belakang, kiri, kanan semua kedai.
 
 
 
Yaya!!
 
 
 
tuan belog!!
 
 
 
Adik!!
 
 
 
Sambung jalan lagi dan masih mencari jalan keluar!! hahaha
 
 
 
Sempat beli t-shirt rock untuk anak2
 
 
 
Dan banyak2 benda kat Chatuchak ni anak aku telah memilih gigi pelesu!! Lantak lah korang.
 
 
 
Sibling...Eh!
 
 
 
Penat ya...
 
Balik jer Chatuchak kitaorang bantai tidur dari pukul 3.00 petang sampai 8.00 malam sebab letih giler. Hambek nak jalan sangatkan...sampai tak larat semua orang.
 
 
 
Tempat wajib yang aku kena pergi... Hard Rock Café...nak cari t-shirt sbb aku mmg pengumpul T-Shi rt Hard Rock Café bagi setiap Negara yang aku lawati
 
 
 
For kiddos!!
 
 
 
Sempat lagi tidur baju cotton untuk buat tidur...selesa giler.
 
Aku memang banyak habis bershopping kali ni...beli baju budak2 untuk duduk rumah...baju gi tuisyen...baju tidur...baju jenjalan. So yang lama2 yang elok lagi boleh aku sedekahkan kat orang. Kesian aku tengok bebudak duduk rumah pakai  seluar jean yang dah senteng...baju dah sendat mendat sampai nampak perut...so dah murah kat sini beli jer lah kan. Untuk diri aku pun banyak jugak aku beli t-shirt cotton yang selesa untuk pakai kat rumah. So apa tunggu lagi...meh lah ke Bangkok!!
 
 
 
Esok paginya...kitaorang dah bertolak balik. Bye2 Bangkok...cukup duit nanti aku pasti akan datang  lagi. Untuk mak ngan abah thank you so much kerana telah menceriakan percutian keluarga kami kali ini. Untuk Ucu ...thanks sebab jaga anak2 senang aku nak merendek memalam. Love uolllsss!!
 
 
Elly In Wonderland

1 comment:

  1. bestnya......dpt g shoping2....nkl sikit boley hahahah...
    tpi apew yg penting ank akk yaya tu comey n cntik:) ngeeee

    ReplyDelete